2016. március 12., szombat

Horgolt Olaf

A keresztlányomnak készítettem Olafot, ami egész jól sikerült:

Az alapminta angolul itt tekinthető meg: http://www.1dogwoof.com/2014/11/olaf-frozen-crochet-pattern.html

Nehézségi szint: haladó és angol nyelvű
 Fonal: 4-es vastagságú (fehér + kevés narancssárga, fekete és barna + 2db 8mm-es biztonsági szem + fekete és fehér filclap)
Tűméret: 3,5-es.
Méret: kb. 30 cm.
Idő:  kb. 3 óra + a filcanyagok felvarrása
Minta: a linkben található. Az orránál pedig csak kispálcákkal  dolgozunk, egyszerű szaporításokat és fogyasztásokat alkalmazunk. (rövidítések jelentését lásd: Horgolás oldal).

Ehhez fűznék még pár szót, amit másképp csináltam. Az alsó testtel kezdtem és a 21. körig horgoltam, majd egyben horgoltam rá a felső testet, aminél kihagytam az első két kört. Ezt végighorgoltam, de nem húztam össze a szemeket, hanem tovább folytattam a fejjel, ahol az első sort hagytam ki. Így teljes egészében elkészíthető! A nyakához érdemes zseníliadrótot szúrni.
A gombokat én hímeztem, de nem sikerült valami jól, így jobb, ha gombokat horgolunk, mint az eredetinél. A száját és a fogait belevarrtam és nem ragasztottam, mert így biztosan nm szakítják le a kisgyerekek és könnyen ki lehet mosni.
A hajat én úgy készítettem, hogy a két szálat görcsöltem/csomóztam össze. A többi pedig ugyanúgy készült. Azonban mivel az orráról nincs minta, így én készítettem egyet nektek!

Orr:
Narancssárga fonallal dolgozunk, én horgolófonalat használtam, mert ezt a színt elég nehéz lenne más munkához felhasználnom. 5 szemes mágikus kört készítettem.
 1. kör: 1kp, 1szap, 1kp, 1szap, 1kp, 1szap, 1kp (7 szem)
2-3. kör: kp
4. kör: 1kp, 1szap... (10 szem)
5. kör: 3kp, 1szap...(12 szem)
6. kör: 3kp, 1szap... (15 szem)
7-10. kör: kp
11. kör: 2kp, 1fogy (10 szem)
12. kör: 1kp, 1fogy... (7 szem)
13. kör: 1kp, 1fogy... (5 szem) és összehúzzuk, majd felvarrjuk a képen látható helyre. És készen is vagyunk! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése